30 juli 2007

Att förgylla sin dag

J och K står och ritar och jag funderar på en del av texten i en låt av Stefan Sundström, "Har du älskat allt du pallar varje dag, frågar han och vad svarar du och jag?" Har funderat mycket på den textraden på sistone, tycker att alla borde göra det.

Därför bestämmer jag mig för att förgylla min dag idag på något sätt. Ganska snabbt kommer jag in på något ätbart. Det bästa jag vet är smörstekta kantareller och näst efter det kommer nog choklad. Det fanns inte kantareller i affären där vi bor så det fick bli tvåan på listan. Funderade på i vilken form jag tycker choklad är godast och kom på att det är nog i form av en vidunderligt god kladdkaka som heter "Chokladälskarens dröm".

Jag ska minsann älska allt jag pallar varje dag. Nämnda kaka finns därför och väntar på mig nu i en ugn nära mig.

Med kärlek
Malin

Inga kommentarer: