15 juli 2007

Sommarhelg

Lite lätt kaotisk sommarhelg har förflutit. Landskronakarneval som började i torsdags. Jag var hemma själv med K på kvällen. Sprang iväg en liten, liten stund på toaletten och tänkte att det måste jag ju kunna göra. När jag kommer tillbaka in i köket känner jag en lite märklig doft. Det är min käre lille son som har marinerat vasken med allt innehåll från en rätt full basilikaburk (en stor burk) och sisådär hälften av innehållet från en kanelburk (jajamen, även här en STOOOR burk). Där står han på en stol djupt koncentrerad med en svart stekspade i handen och säger "måste blanda". Lyckades i sista sekund rädda Citronpepparn från samma öde. Vad gör man? Han är ju hur gullig som helst såklart.

I fredags var vi inne en sväng hela familjen, kul med så mycket folk i Landskrona, härligt! Träffade några goda vänner och tog några goda öl i folkmyllret, trevligt.

Igår var jag för mig själv en sväng i den stora staden i norr. Konstig känsla men rätt skönt ibland att vara själv. Hade spanat länge på en blus i en rätt exklusiv affär och tog till slut mod till mig att gå in och prova den. En vit blus utan ärmar för 1298 är inte riktigt min prisklass. Men försäljerskan sa att den satt såååå fint på mig. Vill väldigt gärna tro att det är bara jag som klär så himla bra i den.

Har såklart inte vågat köpa den, får se om jag blir modigare imorgon.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Maaauuulin! Garvade gott när jag läste Kalles kryddmix i vasken. Det känns liksom igen!!! Vi ses, M. Simma lugnt. Krauum Mauurtina

Anonym sa...

Och du... klaaaurt att du ska tjacka blusen. En doris kan aldrig få för många kläder i sin garderob. Och eftersom den är hyfsat kostsam kommer du varje gång du ser den tänka - "DENNA är nåt utöver det vanliga... och får mig att känna mig extra läcker!"
So, just do it. Buy it! :-)

Per sa...

"Måste blanda" Åh :) Nu fick jag mig ett välbehövligt skratt och känner mig något piggare. Tack för det inlägget och tacka Kalle för själva grejen.

Kvalitet kostar så det är väl bara att slå till...

Malin sa...

Hehe, kan tänka mig att du känner igen dig! Tack för glada och roliga kommentarer! :) Du har rätt i det där med blusen, att man hanterar den som något speciellt när man har lagt ner lite extra mycket pengar på den. Hmmm... Får se om den finns kvar...

Malin sa...

En kommentar till, skoj! Kul att det gladde dig! :) Jag lovar att hälsa Kalle så gott, tror han blir helnöjd! Hoppas att vi ses snart.