08 juli 2007

Konsert och turahelg

Efter många om och men åkte jag till Höganäs i fredags för att kolla på Parksommar, dvs Säkert!, Salem Al Fakir och framför allt min favorit Moneybrother. Skulle åkt dit tillsammans med min pojkvän Jonas men det blev tyvärr inte så. Var där dock tillsammans med tre av mina syskon, kul! Det blev minsann uppehåll trots det förfärliga regnvädret som varit och alla varningar som utfärdats. Säkert! började spelningen och jag blev mycket positivt överraskad speciellt "Vi kommer att dö" och "Allt som var ditt". Fantastiskt bra! Salem Al Fakir gav mig inte så mycket fast jag vill gärna skriva något bra om honom för han verkar så trevlig, ganska mesigt att tycka så va? Sist då höjdpunkten, Moneybrother! Åh, så bra. Nästan så att man var lite i trance emellanåt när han spelade "They´re Building Walls Around Us" och framförallt "Blow Him Back Into My Arms". Efter spelningen kom han ner omgiven av säkerhetsvakter. Han var nog bara en meter från mig, fattade som vanligt inte att det var han förrän efteråt. Efter konserten småsprang vi (i alla fall jag) hem till A & M där vi fastnade i rätt djupa samtal över alldeles för många öl. Men det kändes som det verkligen behövdes.

Lördagen då, vaknade rätt kraftigt bakis. Hur skulle jag genomföra denna dagen? Åkte dock hem rätt tidigt, laddade med spagetti och en tupplur när K hade sin middagssömn. Sen åkte vi och turade med några goa vänner vi har. Fantastisk idé! Inte mycket folk i Helsingör och barnen tyckte det var toppen. Sen åkte vi hit, beställde pizza och snackade skit. Helt suveränt men det blev ju sent igen såklart.

Idag ska jag gå och lägga mig i tid tror jag. I skrivande stund är min kära pojkvän och tittar på fotboll så jag sitter här med en Landskrona Bois tröja på mig och hejar vid köksbordet. Heja Bois!

Inga kommentarer: