12 juli 2007

Arild by night

Igår begav jag och min sambo oss till Arild. Barnen hade vi lämnat i säkert förvar hos farmor. Vädret var inte jättebra men det var uppehåll emellanåt så det var helt okej. När vi först kom fram till Strand Hotell tyckte jag att det såg litet och kallt ut men det visade sig vara ett helt underbart ställe! Vi hade fått en balkong till vårt rum som var sisådär 10 kvadrameter med utsikt över havet. Rätt okej att sitta där ute med ett glas vitt vin och blicka ut över Skälderviken. Satt och spanade in menyn länge innan jag bestämde mig för "Pissaladière" till förrätt, oxrygg med beurre Montpellier, bakade späda purjolökar och rostade potatisar till varmrätt och till sist två tryfflar som jag knappt orkade äta upp efter den maffiga middagen. Det smakade helt fantastiskt! Behöver jag säga det? :) Jag har alltid sagt att jag inte gillar skinka och jag gillar nog inte all skinka nu heller men förrätten bestod av smörstekta kantareller (det godaste jag vet för övrigt), getost, cornichons och serranoskinka. Tramsigt gott! Drack en klassisk Kronenburg till förrätten och ett sydafrikanskt rödvin till varmrätten. Efter maten tog vi en liten promenad för att sedan kila in på Puben som också fanns på detta lilla charmiga hotell. Där satt vi sen och babblade och drack öl.

Frukosten dagen efter var väldigt trevlig med hembakat bröd, färska jordgubbar och "Ave Maria" spelandes i bakgrunden. Mycket nöjda och glada lämnade vi Arild för att hämta våra kära pågar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Maaauuuulin! Lyder da som I nydt en dejlig aften i Arild! Tell me more when I see ya over a cup of Java sooon.... Cheers, Martina

Malin sa...

Maurteina! :) Låter bra att ses över en kopp kaffe snart. Får se om vi hittar dig imorgon på Karnevalen, hade varit kul. Ha det gott! Kramar från Mauuulin

Per sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Per sa...

Åh vad jag blev både hungrig och kraftigt avundsjuk. Jag får ta med mig Annika dit...

Malin sa...

Hehe, ja. Rekommenderar det verkligen varmt. Tror att Annika skulle gilla det också :). Hon känns som en tjej som gillar att sitta och babbla över några öl. Lite fantastiskt god mat innan har hon nog inget emot heller. :)