01 oktober 2007

Vad ska jag bli när jag blir stor?

Tänk om man visste vad man vill jobba med. Jag borde väl räkna mig till "stor" nu. Om knappt två månader fyller jag 36 år och jag har ingen aning om vad jag vill göra. Jag har ett jobb som jag trivs med, det är riktigt roligt ibland och det är väldigt socialt orienterat med fester, aktiviteter och konferenser av olika slag. Men emellanåt känner jag att jag kanske borde göra något annat. Kan det vara en smygande 40-årskris? När jag var liten ville jag bli sångerska men det är väl tämligen vanligt bland tjejer i 10-årsåldern? Sen när jag blev lite äldre ville jag bli skådespelerska och gick en teaterlinje på ett år, det vill jag nog fortfarande men inte riktigt fullt ut liksom. Tror inte att jag skulle våga ta steget dit även om jag rätt ofta dagdrömmer om att stå där på Oscarsgalan med en statyett i handen och tacka min underbara familj och mina vänner. Rätt patetiskt va? Men det kanske finns en mellanväg? Vad är det i så fall? Musikredaktör på P3 är nog mitt drömjobb, de skriker väl efter folk va? Speciellt såna som jag som inte har någon journalistisk utbildning alls. Kanske skulle skaffa mig det? Fast jag har det ju rätt bra där jag är. Någon som har något tips som man kan använda i verkligheten?

Måndagskramar från Malin

Inga kommentarer: