22 oktober 2007

A Perfect Day

Hade en kanondag i lördags. Lämnade barnen hos sin farmor vid ett och tog strax därefter tåget till Malmö. Strosade genom staden som jag bott i för sex år sedan. Kom totalt upp i elva år boendes i Malmö. Det har dock hänt en del sedan man flyttade därifrån, känner sig inte riktigt hemma där nu. Jisses, vad stort Malmö har blivit.

Vi släntrade in på min favoritpub "Bullen" strax före tre och drack öl, åt nachos och bara hade det gott och fint.

Tog in på hotell och gick sen till festen som hölls tvärs över gatan. Maten var lagad av en känd kock. Till förrätt var det en jordärtskockssoppa med äpplebitar och någon sorts stor fiskbit. Jag åt minsann soppan som var god (det gick att äta all soppa utan att röra fisken) :).

Hade min nya svarta klänning på mig och ett fint halsband som jag lånat av en mycket trevlig kompis jag har. Kändes kanon.

Efter maten var det party med inhyrt band som var så himla bra. Det blev riktigt rockigt och ösigt och vi kom inte därifrån förrän klockan var halv tre.

Nu skulle jag klippt in videon till "Lou Reed - Perfect Day" men det får bli en annan gång. Nu måste jag jobba!

Inga kommentarer: