19 september 2007

Jag - en köttbullemamma?

Hade du träffat mig för ett antal år sen hade du nog inte kunnat se mig som en sån där som bakar sitt eget bröd, rullar köttbullar och syltar och saftar och sånt. Fram till tja sisådär något år sedan så har jag varit en rätt så vimsig, flamsig, barnslig, ostrukturerad, impulsiv tös. Inte helt oförståndig men absolut ingen organiserad mammatyp.

Idag har jag gjort egna köttbullar, kokt potatis, gräddsås och serverat hemmagjord lingonsylt till. (Obs! Det är inte jag som har gjort sylten men resten har jag fixat.)

Det kunde jag inte tro när jag var 22 alltså, jisses.... Och som familjen åt! Fantastiskt kul att se. Mina pastauppfödda barn satt och slevade i sig. Det kan väl inte vara så att de är trötta på Pasta Penne, spagetti och makaroner?

Inga kommentarer: