03 november 2007

November

Nu är det november och idag fyller min mamma år, så grattis mamma!

Ofta hör man att november är en så tradig månad. Inklämd mellan mysiga oktober med sina färggranna löv och på andra sidan december, julmånaden som väl är den månad med största möjliga mysfaktor. Eller, ja. Är det tänkt i alla fall. Det här med julstress är ingen hit och det verkar vara riktigt utbrett, helt sjukt att något som ska vara så trevligt och relationsfrämjande ska behöva utlösa negativa känslor. Men det är klart så är det kanske med allt i den vägen.

Själv älskar jag november som alltid haft en speciell gloria över sig. Antagligen för att jag fyller år den här månaden och lilla glorian över födesledagen finns fortfarande kvar om än något blekare än när jag var tio år och hade maskerad utklädd till viking.

Jag ser en viss charm i det här blåsiga, regniga vädret, kala grenar, inget grönt kvar, kallt och lite regnigt som jag liksom tycker är magiskt på något vis.

Men är inte novemer en rätt så mytomspunnen månad? Eller kanske inte mytomspunnen direkt men jag menar om man tittar på låtar skulle jag tippa att november ligger rätt högt på listan över de månader som finns med i texterna. I och för sig, det finns ju MÅNGA jullåtar där december finns med och sommarvisor finns det ju också en hel drös med sommarmånadernas namn i. Hmmm, undrar om man kan söka fram det på något vis?

3 kommentarer:

Windy sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Födelsedag... den har väl inte redan varit hoppas jag?! Hur som haver får vi fira i helgen, tjohoooo!

Malin sa...

Nej inte än, 28:e är det dags att bli ett år äldre.