23 november 2007

Anna fyller år idag

"Na na na na Anna fyller år idag
Na na na na Hurra, hurra, hurra!

- Hallå, hallå. Det e bara jag och det här är faktiskt min födelsedag"

Denna fantastiska lilla visa heter egentligen "Götes födelsedag" och kommer från det legendariska radioprogrammet Metropol som förgyllde mina fredagar på 80-talet. Sedan MÅNGA år tillbaka har vi tragglat den här lilla sången när vi har fyllt år. Från början var det jag som började med den (tror jag), sen hängde syster Anna på och sen syster Gussi och sen Gussis döttrar. Sen har det rullat vidare. Skojig liten tradition. Den är ju så kort och bra och någon vacker sångröst behöver man inte heller ha. Den funkar fint att skråla fram.

Idag fyller som sagt min kära syster Anna 40 år. Det känns helt sjukt att hon fyller 40 år. I mina ögon är hon nog fortfarande sisådär 17 år och har ceriserosa stövlar med en liten fläta på.

Grattis till min fina syster Anna, hoppas du får en underbar dag!
Kramar från
Lillasyster

Inga kommentarer: