28 februari 2008

Bryta av veckan med föräldraledigt

Jag upptäckte att jag hade massor av dagar kvar att ta ut för min stora kille som precis fyllt 7 år. Kom därför på den briljanta idén att ta ut en ledig dag i veckan. Har funderat och diskuterat detta innan flera gånger. Har en kollega som tidigare tog ledigt varje fredag. Det är lite synd att missa fredagen på jobbet faktiskt. Det är oftast ganska kul att jobba på fredagar. Folk är mer glada, avslappnade och ibland händer det något kul bara för att det är fredag.

Därför är jag nu ledig på onsdagar, fantastiskt! Igår var jag och lille K först hemma själva medan J var i skolan. Vi lekte med klossarna och sorterade hans leksaker. Sen hämtade vi storebrorsan halvtvå.

På kvällen satt jag och J och satte ihop en legobåt som han fick i födelsedagspresent i helgen. Det tog säkert två timmar, så himla kul. Klart underskattat att göra något med sina barn alltså. När vi var klara fyllde vi badkaret med vatten och satte på den batteridrivna "motorn" så körde båten runt själv i vattnet. "-Det blev en fin tur för båten." sa min kära J.

Inga kommentarer: