10 december 2007

Best Of 2007

Min alldeles personliga lista över 2007 års bästa låtar. Finns nog ingen annan i hela världen som tycker precis som jag men det är väl det som är charmen. Man gör sin egen lista och bryr sig inte om ifall den liknar någon annans.

Har nog glömt en och annan låt har jag upptäckt :(. Bland annat "Pacific - Sunset Boulevard" som står uppskriven på en bortglömd gul post-it lapp på mitt skrivbord men så är det.

Min lista är nu inskickad till vår lilla samlingspott där vi är ett gäng som samlar ihop våra topp 30 listor varje år. Det är så himla kul.

1. Timbuktu - Lika Barn Avvika Bäst Del 2
2. Säkert! - Allt Som Var Ditt
3. Helena Josefsson - Never, Never
4. Robert Plant & Alison Kraus - Polly Come Home
5. Pigeon Detectives - I´m Not Sorry
6. Robert Plant & Alison Kraus - Through The Morning, Through The Night
7. The Shins - Phantom Limb
8. Kaiser Chiefs - Ruby
9. Timbaland feat Keri Hilson - The Way I Are
10. Snow Patrol - Chasing Cars
11. Albert Hammond Jr - In Transit
12. Justin Timberlake - What Goes Around Comes Around
13. Manic Street Preachers & Nina Persson - Your Love Alone Is Not Enough
14. Mika - Love Today
15. Pacific - Hot Lips
16. Eldkvarn - Fulla För Kärlekens Skull
17. Timbaland & One Republic - Apologize
18. Bruce Springsteen - Radio Nowhere
19. Nelly Furtado - Say It Right
20. Those Dancing Days - Hitten
21. Moneybrother - Any Other Heart
22. Säkert! - Vi Kommer Att Dö
23. Moneybrother - Guess Who´s Gonna Get Some Tonight
24. The Ark - Absolutely No Decorum
25. 261 - Det Är Kärlek
26. Chris Daughtry - Home
27. Danny - Tokyo
28. Arcade Fire - Intervention
29. Timo Räisänen - Sweet Marie
30. Kent - Ingenting

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra lista. Mina favoriter Pacific och Those Dancing Days tycker jag dock förtjänar bättre placeringar. Modigt med Danny.

http://popmusik.blogg.se

Malin sa...

Hihi, kul med lite feedback. Kände mig lite modig när jag petade in Danny på listan men eftersom den påminner mig om en härlig biltur i somras var jag bara tvungen att ta med den.